ASERTIVNÍ KOMUNIKACE
JAK SE UMĚT PROSADIT A REAGOVAT NA KRITIKU
- Umíte se v týmu prosadit?
- Víte, jaký je rozdíl mezi agresivním, pasivním, manipulativním a asertivním chováním? A jak jim nepodlehnout?
- Víte, jak díky asertivnímu chování předcházet konfliktům?
- Umíte vhodně reagovat na negativní zpětnou vazbu a kritiku?
- A umíte říkat NE? S kým vám to jde a s kým naopak nejde?
V dnešní době je umění jednat asertivně klíčové pro efektivní komunikaci a řešení konfliktů. Být asertivní znamená umět jasně vyjádřit své potřeby, názory a hranice, aniž bychom přitom porušili práva a pocity ostatních.
Asertivní jednání pomáhá budovat zdravé vztahy a zvyšuje sebedůvěru, protože lidé mají kontrolu nad svými rozhodnutími a akceptují své vlastní hodnoty. Tato dovednost také pomáhá snižovat stres a napětí ve vztazích, jelikož jasná komunikace eliminuje nedorozumění a nejasnosti.
V pracovním prostředí umět jednat asertivně přispívá k lepší spolupráci, efektivnějšímu řízení a vyřešení problémů. Zaměstnanci, kteří jsou schopni vyjádřit své potřeby a názory s respektem k druhým, jsou klíčoví pro konstruktivní a produktivní pracovní prostředí.
CO NA WORKSHOPU ZÍSKÁTE
- Zjistíte, jaké jsou rozdíly mezi agresivním, pasivním, manipulativním a asertivním chováním
- Dozvíte se, co jsou vaše asertivní práva
- Naučíte se, jak asertivně předcházet konfliktům
- Jak asertivně reagovat na negativní zpětnou vazbu, kritiku a invektivy
- Jak asertivně odmítnout
- Natrénujete si vybrané asertivní techniky
- Nacvičíte si asertivní reakce na vaše konkrétní situace
Workshop vedeme interaktivní a prožitkovou formou s důrazem na nácvik a trénink nových dovedností.
POPTAT ROZVOJOVÝ WORKSHOP